Monday 26 November 2012

Fake Smile (:


Okay lets talk about it. Act aku rasa aku dipinggirkan selalu. Dah kenapa ni ? Tak usah ditanya tapi aku memang aku nak beritahu. Siapa lagi kalau nak dengar my problem ? Di blog sahaja lah. Kay , semenjak dua menjak ni hidup aku tak lah rasa sehappy , sebahagia yang korang pernah tengok aku sebelum ini. Maybe korang akan fikir aku bahagia bila bersama dengan si dia. Senang kata 'Boyfriend'. What the meaning of 'Boyfriend' ? Okay kalau nak cakap pasal boyfriend ni kan memang semua dah ada boyfriend right ? Tipu lah kalau kata takde even kalau diri dia betul betul single right ? Tapi aku ni nak katakan ada boyfriend for sure lah aku memang ada. Tapi aku tak macam korang. 24 hours melekat melekit , texting , calling and so on. Bagi aku , aku takde sangat macam tu. Sometimes sahaja lah. Aku juga pernah dikecewa disebabkan 'boyfriend' ni lah. Rasa tak dihargai pun ada juga. Jujur aku kata lah aku memang jealous tengok orang yang hangat bercinta. Sering bahagia , sayang menyayangi antara satu sama lain. Tapi aku ? Tak payah lah ditanya lah kan. Memang jawabnya tak lah kan. Kalau wujud orang yang dengki memang 'relationship' tak akan pernah kekal. Betul tak apa aku cakap ni ? Dan lelaki mudah bosan dengan perempuan. Bila bila masa dia boleh tinggalkan kita dan cari yang baru. Yang lebih berguna daripada sebelum ini. Sedangkan orang yang telah berkahwin pun boleh cerai inikan pula 'couple'. Aku sedaya upaya ingin membuatkan si dia bahagia tetapi tak semudah macam tu. Orang kata jangan menaruh perasaan dekat seseorang. Bila kita dah menaruh perasaan sayang dekat si dia takut sayang tak akan dibalas. Itu sahaja lah. And the same time , kekadang apa yang si dia buat kekadang membahagiakan aku. Kekadang tu juga aku cemburu kenapa dengan kawan perlu dilebihkan sedangkan aku....... Hmm nvm lah:-) Dari situlah timbul satu pergaduhan antara satu sama lain. Ohh maybe dia tak nampak sayang aku kat dia. Perkataan yang sering keluar dari mulut dia ? Hm okay aku malas nak cakap. Buat apa ? Nak malukan dia ? For sure lah aku tak kan buat macam tu kat dia. Biar aku seorang sahaja yang tahu. Biar aku seorang yang merasai kesedihan ini. Air mata ni juga selalu mengalir ? Takde guna juga kalau kita menangis untuk seseorang yang kita sayang sedangkan si dia tidak pernah hargainya. Btw before couple janji antara satu sama lain akan setia pada yang satu. Walaupun apa terjadi kita tetap akan bersama even gaduh sekali pun. Bila dah janji bagai akhirnya mungkir janji. Itu dah kenapa ? Sebabnya mereka bosan ? Macam tu ? Okay lah hati manusia sering berubah. Kalau dibenci akan ditinggalkan. Kalau disayang masih bersama. Tapi sampai bila ? Susah sangat nak mencari orang yang betul betul ikhlas menerima kita seadanya. Sangat sukar. Hm aku rasa setakat disini yang aku mampu luahkan yang selama ini aku pedamkan:-)

Nur Khairunnisha:-)

No comments:

Post a Comment