Friday 7 October 2011

Untuk memberi nasihat dan juga untuk mengelakkan diri daripada perbuatan yang tidak diingini ;)

  Zaman sekarang sering berlaku pergaduhan antara satu sama lain . Whatever happens , we must think positive . Jangan asyik menuding jari menyalahkan orang lain dan jangan cuba menimbulkan pergaduhan antara satu sama lain . Sebelum korang membuka mulut untuk bersuara . Apologize for all my mistaken . Aku pon pernah juga jadi macam ini . So maaf jikalau entry aku kali ini membuatkan korang terasa ;)

  Anggaplah benda ini satu pengajaran bagi kita . Tak usah lah kita bermusuhan sesama kita .Yang sudah tuu sudah lah . Kita tak perlu ada sikap dengki-mendengki bagai . Tidak elok dipandang oleh sekeliling kita . Dalam dunia ini manusia tidak sempurna . Sering berlaku kesilapan yang tidak sengaja . Orang-orang yang tertentu maafkan lha dengan kesilapan yang dia telah lakukan terhadap korang . Bukan nak pilih kasih bagai . Cuma memberikan nasihat dan juga memperbaik semula hubungan sahabat korang ;)

  Sampai bila nak jadi macam ini jikalau kita tidak memperbaiki semula ? Kita semua pon sudah besar dan juga pemikiran  matang . Macam aku juga . So kita mestilah boleh fikir benda betul atau tidak . Korang pon boleh selesaikannya dengan sendiri . Tapi mestilah cara dengan lembut . Bukannya secara kasar . Ada yang sampai pukul bagai . Itu semua perkara negative sahaja . Yang selalu buatnya orang yang tak cukup matang . Perangai masih kanak-kanak lagi . HAHA sorry to say lha . Tapi benda ini selalu aku nampak lha dan aku pon pernah mengalami semuanya ;) . Tapi aku sudah anggap satu pengajaran bagi aku . So aku tak nak lha mengulangi perbuatan itu lagi ;)

  Okayy lha . Aku rasa cukup lha setakat ini . Aku cuma nak memberi nasihat sahaja . Aku tak nak lha benda ini berlaku lagi . Malu dibuatnya . Orang diluar sana hanya tergelakkan kita dengan perbuatan kita itu . Aku cuma mahu korang mengelakkan diri daripa perbuatan yang tidak elok seperti ini . Renung-renungkan yee ;) hihi ^^

Assalamualaikum ;)
  

No comments:

Post a Comment